Viktoria Ruubel: Investeerides tekib uus perspektiiv sellele, mis toimub teistes sektorites
Nädalavahetusel toimunud Naisinvestorite Klubi iga-aastasel konverentsil arutlesid ingelinvesteeringute teemal EstBAN’i tegevjuht Anu Oks ja ingelinvestor Viktoria Ruubel . Viktoria Ruubel on Facebook’i platvormide partnerluse direktor EMEA riikides ja vastutab tootearenduse […]

ARTICLE POSTED

12 Nov, 2020
Nädalavahetusel toimunud Naisinvestorite Klubi iga-aastasel konverentsil arutlesid ingelinvesteeringute teemal EstBAN’i tegevjuht Anu Oks ja ingelinvestor Viktoria Ruubel .

Viktoria Ruubel on Facebook’i platvormide partnerluse direktor EMEA riikides ja vastutab tootearenduse ning innovatsiooni eest. Ta on olnud tegus startup-maailmas, töötanud Skype’is. Ta on olnud ise idufirma asutaja rollis, loonud kiirendeid ja kogu tema nii professionaalne kui isiklik elu on seotud startup-maailmaga.

Mõte liituda EstBAN’iga on olnud juba mõnda aega Viktorial peas. Ta ise ütleb, et on läbinud kõik startup-maailma faasid ja investeerimine on tema jaoks “last mile”. “Mingi hetk vaatasin äriinglite nimekirja ja kõik mulle sealt vastu vaatavad inimesed osutusid minu tuttavateks, kes on täiesti tavalised inimesed ja kellega olen varasemalt koostööd teinud,” ütleb Viktoria. Tema sõnul tuleb lihtsalt kuskilt alustada – kõigil on olemas oma erioskused ja unikaalsed kogemused

“Investeerimise puhul vaatan ma esmalt, kas see valdkond on mulle tuttav ja kas minu network saab kuidagi sellele startup‘ile kaasa aidata. Kui olen üksi tegutsev investor, siis ei ole mul võimalik kõiki idufirmasid valideerida. Iga investeeringu puhul on väga oluline just due diligence ehk äritegevuse analüüs. Seega on kõige lihtsam viis uue investori jaoks ühineda sündikaatidega ehk ühisinvesteeringutega, kus suurema analüüsi teeb ära juhtinvestor, kaardistades ühe või teise startup‘i potentsiaali.“ sõnab Viktoria.

Anu Oks lisab, et ühisinvesteeringu liikmena ei peagi otseselt mitte midagi tegema, võib lihtsalt allkirja anda ja usaldada teisi investoreid. “Teine variant, mida meie soovitame ja mis tuleb kasuks igale investorile, on investeerimislepingu läbitöötamine, idufirma ülevaatamine, et saada ülevaade sellest, kuhu see turg liigub ja luua enda jaoks arusaam startup-ärimudelist ja turust.” 

Vastuseks küsimusele, mis on Viktoria strateegia ja investeeringu ajaskaala, tõdeb ta, et eesmärk on teha 3-4 investeeringut aastas. Ta saab aru, et tegemist on pikaajalise investeeringuga ja exit võib tulla alles 10 aasta pärast. Mõned idufirmad ei elagi nii kaua ja pooled võivad ära kaduda – sellega tuleb leppida ja teha oma valikud sellele vastavalt. Vaatamata sellele ei investeeri Viktoria puhtalt kasusaamise pärast. “Kui töötad startup ettevõtete maailmas, siis investeerides tuleb juurde know-how’d, tekib täiesti uus perspektiiv ja vaatenurk sellest, mis toimub teistes sektorites, millised ärimudelid ja lahendused tekivad. See avaldab endale positiivset survet, peab ise olema innovatiivne,” arutleb ta.

EstBAN on varases arenguetapis iduettevõtetesse investeerivate erainvestorite katusorganisatsioon, mille eesmärk on arendada Eesti investeerimiskultuuri ning aidata kaasa regiooni startuppide arengule.  Ühiste koolituste, reiside ja sündmuste käigus jagatakse kogemusi, õpitakse teineteiselt ning luuakse kontakte investorvõrgustikega üle maailma.  EstBANil on 160 liiget Eestist ning mujalt. 

Kui teile pakub huvi ingelinvesteerimine, tutvuda meie tegemistega ja liituda saab SIIN.

Read more articles

How to fundraise – summer viewing for current and future founders

How to fundraise – summer viewing for current and future founders

During the New Nordic Leads investment training programme, there were a bunch of video tutorials made for early stage startups and those interested in startup funding, to cover all things related to fundraising. So to keep you comfortably busy (but not too much,...

EstBAN members’ season ending

EstBAN members’ season ending

On June 15th EstBAN we celebrated the end of the 1st half of 2022 and summarized the season in Cafe Opera. EstBAN has never been so active, with so many members, partners and activities. There are 260+ members, some more active at a given moment than others, as well...

New Nordic Leads wraps up with a cross-border BBQ

New Nordic Leads wraps up with a cross-border BBQ

After 2 years of educating startups and networking between angels, unfortunately mostly via zoom, about a 100 of us – startups and investors set to meet up in person in Helsinki for an international BBQ. We had a great time with all the angels and companies who were...

Share This